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Perché un abbaglio? Perché a basso budget? Ci son studi AAA che han saputo rovinare intere saghe, per cui.e' probabile che stia prendendo abbaglio,ma sto titolo mi sta prendendo sempre di piu'....fosse la sorpresa del 2019?
Si sa niente quanto a durata e esistenza di una guida strategica?![]()
Hai ragione ,ma per fiondarmi in un gioco del genere ora come ora ,non deve essere da 7 ecco il motivo dei miei dubbi nonche' grandi speranzePerché un abbaglio? Perché a basso budget? Ci son studi AAA che han saputo rovinare intere saghe, per cui.
Avrai giocato RPG peggiori, son sicuro, poi vedremo ovviamente. Io spero in bene.
Per la durata:
“From the tests that we conducted, we were able to get to the end credits of the main campaign playing for about 40 hours, without, however, complete all the side quests. I think a lot depends on how much time you are investing in the crafting system, in the exploration of the game world and in the secondary activities, which are very many. If you want to concentrate on the main missions, maybe there it will take 30 hours to get to the end”.
Comunque c'è chi è stato nella prima città 20 minuti, chi addirittura 6 ore. Conoscendomi io appartengo alla seconda categoria
Non vedo fondamentali cambiamenti da The witcher ,che ne pensi? per me quello non e' un grande problema ,l'importante e' che sia varioNon fosse stato per il sistema di combattimento che mi fa altamente cagare, l'avrei preso al day-one senza pensarci due volte. Sarà una figata![]()
Non voglio essere ridondante, ma sei hai fatto quelle di Inquisition.Hai ragione ,ma per fiondarmi in un gioco del genere ora come ora ,non deve essere da 7 ecco il motivo de
Per il fattore longevita' anche io sono del secondo gruppo quindi come minimo da quello che leggo ,con una main di 30 ore ci staro sulle 60 tranquillamente,dipende cmq dalle secondarie se sono interessanti e mi coinvolgono o meno
Si infatti la difficoltà l'unico dubbio per me.l'unica cosa che reputo "preoccupante" vista nell'ultimo gameplay di 13 minuti è l'apporto dei compari nei combattimenti,sicuramente il video sarà con difficoltà settata in bassissimo perchè fanno letteralmente il culo al mostrazzo nella palude senza che il giocatore combini granchèe tankano pure come dei kaiju
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Be' The Witcher era un po' più crudo e anche nel proporre le magie lo faceva in una maniera molto più verosimileNon vedo fondamentali cambiamenti da The witcher ,che ne pensi? per me quello non e' un grande problema ,l'importante e' che sia vario
puoi sempre optare per una build che preveda armi contundenti/taglio e trappole/fucili,lasciando completamente da parte la magia.Be' The Witcher era un po' più crudo e anche nel proporre le magie lo faceva in una maniera molto più verosimile
Qui mi sembra un sistema di combattimento più ancorato ai gdr fantasy di antica concezione, anche visivamente parlando
Ripeto, non fosse stato per questo particolare, l'avrei preso senza pensarci due volte perché come dici anche tu sarà vario e bello da esplorare e conoscere
centra poco..ma se hai fatto quelle di Vampyr ultimamenteNon voglio essere ridondante, ma sei hai fatto quelle di Inquisition.
PS Dipende da cosa si cerca, per un RPG single player story driven al momento a me va bene anche da 7. Poi al quel prezzo se supera anche le aspettative tanto meglio. Altrimenti va bene uguale.
Ho visto di molto peggio, personalmente sembra vario inoltre l'albero delle abilita' almeno a quanto fanno vedere concede parecchie varianti e build.Be' The Witcher era un po' più crudo e anche nel proporre le magie lo faceva in una maniera molto più verosimile
Qui mi sembra un sistema di combattimento più ancorato ai gdr fantasy di antica concezione, anche visivamente parlando
Ripeto, non fosse stato per questo particolare, l'avrei preso senza pensarci due volte perché come dici anche tu sarà vario e bello da esplorare e conoscere
Ottimo ,da quello che dice sembra curatissimo, molto interessante anche la lore contenuta nei menu con mostri , magie,oggetti tutti spiegati e raggruppati.Impressioni di un utente reddit che ha ottenuto il gioco in anticipo su PS4 pro
Hello all,
so as I usually do, I was able to acquire another game early, and in this case quite early, and that is Greedfall for the Playstation 4.
Here are my quick first impressions and some outlined details after some hours of gameplay.
Random thoughts
Customization
- create a character is pretty good, not outstanding, but I was happy with the choices.
- game is only 12.31gb installed, with a day 1 patch so far it wasn't that big but dont have the exact number
- Aesthetic and UI is FANTASTIC, they seem to have some influence from Assassins Creed Odyssey in their menus and interface, and its very plesant navigating the different menus and interacting with the UI.
- Voice acting is great
- Visuals are great, character faces sometimes look a little off or janky, but the lighting, enviornments spell effects and creatures all look great. There is HDR support available.
- Really surprised by this, but the music is fantastic. Peaceful tunes in the towns and epicness when out exploring and fighting.
- In depth codex system in the menus that has all the lore you find, tutorials, creature info, places, characters, ingredients etc.
Gameplay
- When you first start you will enter a character development screen, here you have 3 paths of skills to choose from, and the skill tree is open so you can mix and match as you please.
- Warrior Path, Trap/Tools Path, Magic Path Every level up you can spend a point on the tree, mix of passives and combat skills.
- Every 3 levels you can get attribute points, these are spent on stats such as Endurance, Strength, Willpower, Accuracy Etc.
- Every 4 levels you get a talent point, these are spent on things such as, Charisma (cheaper prices and more dialogue options) Lockpicking, Craftsmanship (crafting) Vigor (opens up new pathways and recover health outside combat).
- You can respec later with use of a resource
- You can equip 2 Melee weapons at once, and a firearm. Chest, Back, Arms, Legs, Head, Accessory and Feet armor slots.
- goes without saying but tons of quests and side quests, this game is massive. Ive seen and done almost nothing in scope of the entire game.
- happy with the map and marker system, nothing unique but just clear and concise and easy to understand/navigate.
- companion system that so far seems kinda like fallout companions. you can have recruit companions and they will follow you around and you can alter their equipment as well. they all have different focuses and strengths etc.
Story
- game runs really smooth, havent experienced frame drops yet.
- running around the character model feels a little light, but in general not really that noticeable.
- my biggest enjoyment, the tactical pause. this is implemented very similarly to dragon age inquisitions tactical pause, and will pause in the middle of combat and you can navigate small menus to access your magic spells, potions, techniques, and review the controls. this helps immensely in combat as this is not an easy game. On normal it is a challenge so the tactical pause is useful and cool to see used in a game like this.
- combat controls are good and fluid, expect to have to dodge and parry alot.
- some enemies you have to break armor with heavier weapons in order to damage them with lighter weapons/attacks.
- magic spells ignore armor.
- one control complaint is that the same button used to run (hold X on ps4) is used to initiate looting, and then square is used to take everything. just a little more awkward than I'd like.
EDIT: I forgot to mention that it is a core part of the gameplay that you can solve quests in different ways. For example very early on you have to pay back the cost of broken furniture in a bar, but if you chose craftsmanship early, then you can save your $$ and craft the parts and repair them instead. There will be several different ways to complete some quests, through crafting, combat, dialogue, stat checks, etc.
- Now this is going to be short because I am not terribly far along but so far the story is very interesting. You are essentially a diplomat being sent out to explore and expand, and create new political allegiances. There are choices that affect the story.
- did I say the voice acting is great so far?
Aspetta a dire ste cose...Dovevo prendere questo non controlAnche se lo avrei lasciato sullo scaffale per un bel po'
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Guardano i video rilasciati non mi pare una mer*a :sad2:Aspetta a dire ste cose...![]()