AlexOffLimits _
Bannato
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Infatti l'unico punto in cui si intravede davvero è nei movimenti delle labbra. Perché alla fine anche nella scena in se i corpi si muovono fluidi. Ma penso che nel gameplay sia impossibile vederlo, o comunque fino al primo "boss" non si nota.Pure qua vanno a quei fps alcuni elementi.
To break this effect down, all cut-scenes run at 30fps on Xbox Series X, Series S and even PC. There's no way to opt out on any platform, but it's justified given it forms the basis of the game's idiosyncratic visual style. Within this 30fps update, certain elements are chopped even down further for effect; facial movements run at 15fps, creating the illusion of face plates being swapped every other frame. Meanwhile, most of Hazel's body movements run at 30fps, though some other elements - like the creatures roaming the land - appear to move at 15.
To be clear, gameplay runs at 60fps - as it should, given the focus on timing-sensitive combat and platforming - and all camera motion conforms to a 60Hz refresh too. Still, you'll notice Hazel's running motion and the world's creatures use a form of decimated animation to lock movements at 30 or 15fps.
Chissà se esiste un modo per fare un videogioco stop motion reale facendolo girare a 15 fps senza che faccia cacare alla vista, non so se sia possibile, c'è una differenza troppo grossa fra film e videogioco per gli fps